Persbericht: Reizigers tevreden over regionaal openbaar vervoer

25 maart 2014

OV-Klantenbarometer 2013:

Reizigers tevreden over regionaal openbaar vervoer

Ov-reizigers zijn in 2013 even tevreden over hun bus, tram, metro, regionale trein en boot als in 2012: zij waarderen de kwaliteit van hun ritten met een 7,4. In totaal geeft 81,3 procent van de respondenten een 7,0 of hoger. Dit blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2013 van het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV).

Het onderzoek OV-Klantenbarometer wordt jaarlijks gehouden onder reizigers in bus, tram, metro, regionale trein en boot. Ongeveer 90.000 reizigers op 6.493 ov-ritten vullen in het voertuig een schriftelijke enquête in en geven rapportcijfers aan verschillende aspecten van hun rit: algemene waardering, zitplaats, netheid, informatie, tarief, frequentie en sociale veiligheid. Het onderzoek is uitgevoerd door I&O Research in opdracht van het KpVV.

Klik hier voor het volledige persbericht.

Willen weten...
Herkent u zich daarin? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.